Kundservice här hej!

Oavsett om du redan är kund hos oss eller bara funderar på att bli - tveka inte att ta kontakt med oss.

Telefonservice Jakobstad: må-fre kl 10-15 

Tel: (06) 781 5300

Köpmansgatan 10, 68600 Jakobstad

E-post: fakturering.jstad@katterno.fi

Felanmälan 24h


Telefonservice Ylivieska: må-fre kl 10-15

Tel: (08) 411 0400

Tulolantie 21, 84100 Ylivieska

E-post: laskutus.yka@katterno.fi

Felanmälan 24h 

 

Vanliga frågor

Tips på hur du avläser din elfaktura hittar du här. Läs mer om "Så avläser du din elfaktura"

Räkningarna du får av en annan elleverantör hänför sig till den el du använder. Från Herrfors får du räkningar för elöverföringen, det vill säga för att elen transporteras via elnätet fram till din bostad. Det beror på att du bor ett område där Herrfors äger elnätet. Det är alltid det distributionsbolag som innehar nätet som fakturerar för elöveringen.

Det kan du, ifall din årsförbrukning överstiger 6 000 kilowattimmar, eller om du väljer att ta e-fakturan i bruk.

Kontakta vår fakturering på telefonnummer (06) 781 5312 (Jakobstad) / (08) 411 0401 (Ylivieska).
E-post: herrfors@katterno.fi

Alla elbolag som säljer till exempel vindkraftsel måste enligt lag kunna visa att bolaget faktiskt producerat eller anskaffat sådan el i samma mängd som man sålt den. En gång per år får du därför på din fakturas specifikationsdel en översikt över hur den el Herrfors säljer har producerats.

Om du lägger en anslutning i vila har du inte längre tillgång till el via den anslutningen, men den är fortfarande i kraft. Det betyder att du fortsättningsvis betalar anslutningens grundavgift och om du vill ta den i bruk går det enkelt mot en inkopplingsavgift. Om du säger upp ditt anslutningsavtal och senare vill ta anslutningen i bruk igen måste du göra ett nytt avtal.

Planerar du grävningsarbeten nära våra ledningar? Kontrollera området med oss först. Allt arbete intill spänningsförande jordkablar måste ske med stor varsamhet. Läs mera om hur du kommer vidare här.

Dokumentarkiv

Här hittar du allt dokumentmaterial gällande Herrfors och Herrfors Nät-Verkko. Ifall något saknas, tveka inte att kontakta vår kundtjänst.

Nyhet
27.9.2022

Sponsorering för din förening, organisation eller ditt evenemang?

Läs mer
Kundmeddelande
23.9.2022

Genom att aktivera vår SMS-tjänst får du avbrottsinformationen rakt i mobilen

Läs mer
Rekry
21.9.2022

Vill du betjäna Finlands nöjdaste elkunder? Nu rekryterar vi en kundrådgivare till Jakobstad eller Ylivieska

Läs mer
Rekry
4.8.2022

Är du Herrfors nya tekniska försäljare?

Läs mer
Kundmeddelande
21.7.2022

Vilseledande telefonförsäljning på Herrfors område

Läs mer
Kundmeddelande
7.7.2022

Några av våra kunder har fått felaktigt två fakturor under början av juli

Läs mer

Ge respons

Vill du berätta vad vi har lyckats med eller vad vi borde bli bättre på? Skicka dina hälsningar så tar vi kontakt med dig om du så önskar.

 

Ge respons