Kundbetjäning
Oavsett om du ska teckna ett elavtal, flytta till ett nytt hem eller vill följa din energiförbrukning – Herrfors kundtjänst hjälper dig. På den här sidan hittar du svar på de vanligaste frågorna, tillgång till våra e-tjänster samt direkta kontaktuppgifter. Vår chattassistent Elli vägleder dig till rätt ställe dygnet runt.

Fråga hjälp av Elli
Välj vad ditt ärende gäller
Du loggar in med dina egna bankkoder eller mobilcertifikat i MinHerrfors.
I MinHerrfors kan du se din förbrukningsinformation, fakturor, avtal och uppdatera dina egna uppgifter.
Förbrukningsinformationen uppdateras nästan i realtid eller åtminstone dagligen.
Du kan uppdatera ditt telefonnummer, din e-postadress och dina språkinställningar i MinHerrfors-tjänsten eller genom att kontakta kundtjänsten.
Ja, du kan lägga till en behörig person i dina kunduppgifter genom att kontakta kundtjänsten.
Kundförhållandet avslutas automatiskt när alla avtal och betalningar har betalts.
Ja, kunden ansvarar för att meddela sin nya post-/faktureringsadress eller e-postadress till oss när de ändras.
Du kan se din förbrukningsinformation i webbtjänsten MinHerrfors.
Om du misstänker ett mätarfel, kontakta ditt lokala nätbolag som ansvarar för mätutrustningen och dess funktion.
Kontrollera i första hand om det är fråga om en allmän störning (länk). Elleveransen kan också ha avbrutits på grund av obetalda fakturor.
Aktuella fel och underhållsarbeten ser du på ditt nätbolags webbplats.
För längre avbrott kan en lagstadgad standardersättning utgå. (Länk)
Du hittar alla dina fakturor och information om deras betalningsstatus i kundportalen MinHerrfors.
E-fakturan kan beställas i din egen nätbank. Du kan också be vår kundtjänst att skicka en begäran till din nätbank.
Fakturorna du får från det andra elhandelsbolaget gäller den el du förbrukar. Från Herrfors Nät-Verkko får du fakturor för elöverföringen, det vill säga att elen transporteras via elnätet till din bostad. Herrfors skickar fakturan eftersom bolaget äger elnätet i ditt bostadsområde. För elöverföringen fakturerar alltid det nätbolag som äger elnätet i området där du bor.
Kundbetjäningens kontaktuppgifter
Om du inte hittar svaret hjälper vår kundtjänst dig gärna per telefon, e-post eller på plats.
Kundbetjäning
Öppethållningstider : må-fre 8-17
Driftstörningar
Öppethållningstider : 24/7