Asiakaspalvelu täällä hei!

Huolimatta siitä oletko jo asiakkaamme tai harkitsetko sitä — älä epäröi ottaa yhteyttä meihin.

Puhelinpalvelu Pietarsaari: ma-pe klo 10-15 

Puh: (06) 781 5300

Kauppiaankatu 10, 68600 Pietarsaari

Sähköposti: info@herrfors.fi

Vikailmoitukset 24h


Puhelinpalvelu Ylivieska: ma-pe klo 10-15

Puh: (08) 411 0400

Torikuja 3, 84100 Ylivieska

Sähköposti: laskutus.yka@herrfors.fi

Vikailmoitukset 24h

 

Soitot Herrforsin asiakaspalveluun nauhoitetaan laadun varmistamiseen ja riitatilanteiden ratkaisemiseen. 

Usein kysyttyä

Vinkit sähkölaskun lukemiseen löydät täältä. Lue lisää aiheesta "Miten luen sähkölaskuani"

Voit, jos vuosikulutuksesi on yli 6 000 kilowattituntia, tai jos valitset laskutustavaksi e-laskun.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun, puh. (06) 781 5300 (Pietarsaari) / (08) 411 0401 (Ylivieska)
Sähköposti: info@herrfors.fi

Jos siirrät liittymän ylläpitoon, sinulle ei enää toimiteta sen kautta sähköä, mutta liittymä on edelleen voimassa. Maksat siis edelleen liittymän perusmaksua ja voit halutessasi ottaa liittymän helposti takaisin käyttöön kytkentämaksua vastaan.

Jos irtisanot liittymissopimuksen ja haluat myöhemmin ottaa liittymän uudelleen käyttöön, siitä täytyy tehdä uusi sopimus. 

Lue lisää täältä.

Suunnitteletko kaivuutöitä johtojemme lähelle? Tarkistuta alue ensin meillä. Työ on aina toteutettava erittäin varovasti kun lähellä on jännitteisiä maakaapeleita. Lue tarkemmin, miten sinun kannattaa edetä tästä.

Näin otat e-laskun käyttöön:

- Voit tilata e-laskun verkkopankissasi tai asioidessasi pankissa.

- Jotta voit ottaa e-laskun käyttöösi, tarvitset verkkopankkitunnukset, ne saat omasta pankistasi.

- Maksaessasi paperilaskuasi verkkopankissa, valitse e-lasku toimitustavaksi.

 

Verkkopankissasi voit tarkistaa ja hyväksyä e-laskun samalla tavalla kuin tavallisen paperilaskunkin. 

Mikäli olet kadottanut laskusi, voi asiakaspalvelumme auttaa sinua maksutietojen kanssa. Sähkö- ja sähkönsiirtolaskuiltamme löytyvät tilinumerot ovat nämä: 

IBAN: FI28 2015 1800 0060 14
BIC: NDEAFIHH

Kyllä, asiakkaalla on vastuu ilmoittaa uusi posti/-laskutusosoitteensa meille, sen muuttuessa.

1.1.2023 alkaen mittarit tekevät vaihenetotuksen eli mittari summaa vaihekohtaiset mittaukset yhteen ja ilmoittaa tuntikohtaisen kokonaiskulutuksen tai tuotannon. Tuntinetotuksen myötä pientuottajalla on mahdollisuus hyödyntää suurempi osa itse tuottamastaan sähköstä omassa kiinteistössään. Itse tuotettu sähkö menee ensisijaisesti asiakkaan omaan käyttöön, mikäli tuotanto ja kulutus tapahtuu saman tunnin aikana. Mahdollinen käyttämättä jäänyt tuotanto, ylijäämätuotanto, siirtyy sähkönjakeluverkkoon ja sen asiakas voi myydä valitsemalleen sähköyhtiölle. Jos sähköä sekä tuotetaan että kulutetaan saman tunnin aikana, tuotettu sähkö alentaa suoraan ostettavan sähkön määrää.

 

Esimerkki:

Jos asiakas kuluttaa saman tunnin aikana 10 kilowattituntia, ja tuottaa itse 4 kilowattituntia, on lopputulos nettona 6 kWh ostettavaa sähköä. Tällöin asiakasta laskutetaan 6 kilowattitunnin mukaan.

Sähköliittymissopimus ei siirry kiinteistön luovutuksen yhteydessä uudelle omistajalle automaattisesti. Liittymissopimuksen siirrosta kannattaa sopia kauppakirjassa, jottei siitä tarvitse tehdä erillistä luovutuskirjaa.

 

Siirrosta tulee ilmoittaa Herrfors Nät-Verkolle mahdollisimman pikaisesti siirron tapahduttua. Vaikka siirto olisikin kauppakirjassa, alueen sähkönsiirrosta vastaavalle verkkopalveluyhtiölle on asiasta tiedotettava erikseen, koska kauppakirja ei tule meille automaattisesti. Kauppakirjasta tai liittymän luovutuskirjasta tulee toimittaa kopio asiakaspalveluumme joko paperimuodossa tai elektronisesti osoitteeseen info@herrfors.fi .

Voit tarkkailla omaa sähkönkulutustasi verkkopalvelussamme. Palveluun kirjautumiseen tarvitset laskultasi löytyvät käyttöpaikkanumerosi ja asiakasnumerosi. Palvelussa voit tarkistaa kulutustietosi vuoteen 2020 saakka, tai niin kauan kuin olet ollut Herrforsin asiakkaana eikä asiakkuudessasi ole tapahtunut muutoksia. Halutessasi voit valita sähkönkulutuksen tarkastelun aina vuositasolta tuntitasolle. 

Dokumenttiarkisto

Täältä löydät kaikki Herrfors Nät-Verkon dokumentit. Mikäli et löydä etsimääsi, älä epäröi ottaa yhteyttä.

Asiakastiedote
3.12.2024

Virhe Herrfors-sovelluksen BETA/analyysinäkymässä

Lue lisää
Uutinen
26.11.2024

Herrfors sijoittui kuudennen kerran peräkkäin vuosittaisen sähkönmyyntialan asiakastyytyväisyystutkimuksen kärkikolmikkoon

Lue lisää
Asiakastiedote
1.11.2024

Päivitetyt sähkönmyynti- ja verkkopalveluehdot 1.12.2024 alkaen

Lue lisää
Sähköverkko
2.7.2024

Herrfors Nät-Verkon kehittämissuunnitelman julkisen kuulemisen tulokset on julkaistu

Lue lisää
Rekry
4.6.2024

Etsimme käyttökeskusoperaattoria Pietarsaareen valvomaan sähköverkkoamme ja tuotantoamme

Lue lisää
Tapahtumat
17.5.2024

Tervetuloa aurinkopaneeliesittelyyn Hietasalmeen 25.5.2024!

Lue lisää

Ei avoimia työpaikkoja tällä hetkellä, mutta otamme mielellämme vastaan avoimen hakemuksen!

Online-palvelut

Hoida sähköasiat nopeasti ja helposti ja sinulle sopivana ajankohtana. Online-palveluidemme avulla voit seurata muun muassa sähkönhinnan kehitystä ja sähkön- tai lämmönkulutustasi. 

 

Herrfors 24/7 -mobiilisovellus (sähköverkkoasiakkaille) >

Seuraa spothintaa >

Tee muuttoilmoitus >

Tarkkaile omaa sähkönkulutustasi >

Tarkkaile omaa lämmönkulutustasi >

Häiriökartta >

Käyttökatkospalvelu / Tekstiviestipalvelu >

Anna palautetta

Haluatko kertoa missä onnistuimme tai mitä meidän tulisi kehittää? Lähetä terveisesi ja olemme sinuun yhteydessä niin halutessasi.

 

Anna palautetta