Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

Hoppa till innehåll

Fredagen den 26.9 har vår kundbetjäning undantagsvis öppet kl. 12.30-15.00

Välj den nättjänstprodukt som passar dig bäst

Nättjänstprodukten påverkar hur din elanvändning prissätts. Rätt produktval kan spara pengar och hjälpa dig att styra din förbrukning mer effektivt.

Nätservice påverkar hur din elanvändning prissätts. Den inkluderar allt som krävs för att elen ska kunna användas i ditt hem – och dess kostnader. 

Den tidigare bekanta termen ”överföringsprodukt” motsvarar det vi idag kallar nätservice: ett avtal från ditt lokala elnätsbolag som möjliggör din elanvändning. 

Använd räknaren – hitta det bästa alternativet 

Du behöver ingen expertkunskap eller exakt förbrukningsdata – det räcker att du uppskattar:

  • Hur mycket el du använder per år
  • Vilken tid på dygnet elen används mest
  • Vilken typ av bostad du bor i

Räknaren visar vilken nättjänstprodukt som sannolikt passar dig bäst och ger en jämförelse av kostnaderna. 

Vad ingår i nättjänsten?

Infrastruktur som behövs för elöverföringen

Herrfors Nät-Verk överför elen i distributionsnätet.

Energimätning

Energimätare och deras underhåll hör till nättjänsten.

Nätets underhåll och kundbetjäning

Kabelnät och underhållsarbeten är en del av nättjänsten.

Obs! Du tecknar ett separat elavtal med valfri elförsäljare. 
Nätserviceavtalet görs däremot alltid med det lokala nätbolaget – i det här fallet Herrfors Nät-Verkko.

Varför är valet viktigt? 

Rätt nätserviceavtal kan hjälpa dig att spara pengar. Olika alternativ passar olika behov: 

  • Använder du mycket el på natten eller under sommaren? 
  • Har du elvärme i ditt egnahemshus? 
  • Är din förbrukning jämn dygnet runt? 

Du kan byta nätserviceavtal kostnadsfritt en gång per 12 månader – du har alltså möjlighet att testa vad som passar dig bäst. 

Se alla priser mer detaljerat i vår nättjänstprislista

Vanliga frågor

Kan jag byta nättjänstprodukt?

Ja – en gång per 12 månader utan kostnad.

Påverkar valet av elförsäljare detta?

Nej. Nättjänstprodukten bestäms alltid av nätbolaget.

Får jag hjälp med att välja rätt produkt?

Ja, du kan kontakta vår kundtjänst och använda vår rekommendationstjänst för nättjänstprodukter.

Kontakta vår kundtjänst

Om du inte är säker på vilken produkt som passar dig bäst hjälper vår kundtjänst dig gärna

  • E-post: info@herrfors.fi
  • Mobil: (06) 781 5300
  • Plats: Köpmansgatan10, 68600 Jakobstad
  • Plats: Rehutie 1, 84100 Ylivieska