Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

Hoppa till innehåll

Fredagen den 26.9 har vår kundbetjäning undantagsvis öppet kl. 12.30-15.00

Herrfors det mest hållbara elbolaget i branschen enligt kunderna

Herrfors det mest hållbara elbolaget i branschen enligt kunderna 

Förutom första platsen i EPSI Ratings kundnöjdhetsundersökning år 2022, tog Herrfors även första plats i detaljhandelns hållbarhetsindexundersökning inom elbranschen. 

År 2022 ligger branschens uppmätta hållbarhetsindex på 64,8 indexprocent. Skalan 0-60 representerar missnöje, 60-70 nöjdhet och över 75 väldigt hög nöjdhet. Herrfors knep förstaplatsen i hållbarhetsindexrankingen med märkbar överlägsenhet, hela 73,1 indexpoäng. 

EPSI Rating mätte indexet för hållbar utveckling år 2022 genom frågor som behandlar de tre dimensionerna av hållbar utveckling; den sociala, samhälleliga och miljömässiga. Speciellt miljödimensionen av hållbarhet är både enligt konsumenter och företagskunder en väsentligt del av energibranschens verksamhet. Totalt intervjuades över 5 888 privat- och företagskunder i Finland för energibranschens undersökningar.